Pierś z kurczaka z brokułem i bundzem

Niektórzy z wycieczek przywożą sobie magnesy na lodówkę, inni znów pamiątki i maskotki, a ja zawsze jakąś szamę. Mam tak, że tylko zobaczę jakiś niedostępny u nas produkt i już myślę z czym to połączyć, żeby było smacznie. Na straganie w Zakopanym zobaczyłam bundz, i już wiedziałam, że muszę go mieć i wyczarować z niego coś pysznego. Bundz to delikatny, mocno śmietankowy serek (w smaku trochę przypomina mozzarellę), pierwszy skrzep do produkcji oscypków. Tak powstała pierś kurczaka w śmietanowym sosie, do tego brokuły i niezwykle delikatny bundz, to wszystko podałam z makaronem kokardki. Wyszło naprawdę smacznie, więc polecam zrobić to ekspresowe danie, jeżeli tylko będziecie mieli dostęp do tego podhalańskiego sera.



250 g makaronu kokardki
1 pierś z kurczaka
200 g sera bundz
500 g mrożonego lub świeżego brokuła
1 cebula
1 ząbek czosnku
200 g śmietanki 30%
natka pietruszki
1 łyżka oleju
sól i pieprz




  • Pierś kurczaka z brokułami i bundzem1. W dwóch garnkach wstawić wodę, w jednym ugotować brokuły podzielone na różyczki (muszą być al'dente), w drugim makaron również al'dente
  • Pierś z kurczaka z brokułem i bundzem2. Na patelni rozgrzać olej, zeszklić na nim pokrojoną drobno cebulkę i czosnek. Następnie dodać pokrojoną w kostkę pierś z kurczaka sól i pieprz, smażyć aż kurczak będzie miękki.
  • Pierś z kurczaka z brokułem i bunzem3. Na patelnię z mięsem wlać śmietankę, dorzucić brokuł i pokruszyć 2/3 sera, gotować aż śmietanka zgęstnieje, a ser się rozpuści. Na gorący makaron wyłożyć pierś z brokułami w sosie, posypać resztą pokruszonego sera i natką pietruszki. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne