Kotlety z ciecierzycy z piekarnika

 Ciecierzyca czyli groch włoski, to znakomite źródło białka, które może być świetną alternatywą dla białka zwierzęcego. Ponad to jest znakomita na zaparcia, sprzyja odchudzaniu, obniża ciśnienie krwi oraz obniża poziom cholesterolu. Dziś zapraszam na znakomite kotlety z tego zdrowego warzywa, które upiekłam w piekarniku, aby nie podwyższać dodatkowo kaloryczności dania. Są proste w wykonaniu, tanie i w powodzeniem zastępują mięso. Kotleciki doprawiłam czerwoną cebulą, czosnkiem i mnóstwem zielonej pietruszki. Są znakomite na ciepło, ale też na zimno, dlatego można je zabrać do lunch boxa do pracy, czy na piknik.

P.s. moja mała trzyletnia maruda kulinarna zjadła kotlecika i pochwaliła- to jest naprawdę coś!


Na 12 kotlecików:

400 g suchej ciecierzycy
1 pęczek zielonej pietruszki
1 duża czerwona cebula
2-3 ząbki czosnku
1 łyżka sosu sojowego
1 -2 łyżki zimnej wody
1 jajko L
sól
pieprz
1/2 szklanki bułki tartej do panierowania


Ciecierzycę zalać zimną wodą, tak aby woda wystawała ponad ciecierzycę co najmniej kilka centymetrów. Zostawić ciecierzycę na 8-12 godzin.
Następnie ciecierzyce posolić i gotować aż będzie miękka-mi to zajęło ok 1 godziny. Jeszcze ciepłą ciecierzycę rozdrobnić blenderem lub malakserem, ale nie na gładką masę, ale tak aby były wyczuwalne jej małe kawałki. Rozdrobnioną ciecierzycę przełożyć do miski. Natkę pietruszki umyć osuszyć i drobno posiekać, dodać do miski z ciecierzycą. Czosnek przecisnąć przez praskę, a cebulę obrać i drobno posiekać, dodać do miski. Następnie dodać również sos sojowy, wodę i przyprawy, wyrobić gładką masę. Masę podzielić na 12 części. Piekarnik rozgrzać do 220 st C. Formować okrągłe kotlety, obtaczać je w bułce tartej, a następnie układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piec przez 20 minut na opcji góra dół, aż się zrumienią, następnie przewrócić je na drugą stronę i dopiekać jeszcze przez 10 minut. Ja swoje podałam z sałatą, którą skropiłam oliwą i sokiem z cytryny, można je też podać z sosem czosnkowym. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne