Placki z cukini ze słonecznikiem pieczone w piekarniku

 Placki z cukini lubiłam zawsze, tym razem postanowiłam przygotować ich zdrowszą wersję-pieczone w piekarniku. Nie dość, że zaoszczędziłam sobie stania przy patelni, to jeszcze uniknęłam tłuszczu, który wchłaniają placki smażone na patelni. Do moich placków dodałam słonecznik, który po upieczeniu cudownie chrupał i nadawał oryginalnego smaku plackom, właściwie "robił" tam całą robotę. Placki podałam z sosem czosnkowo-koperkowym na bazie skyru. Placki są dobre zarówno na ciepło, prosto z piekarnika, dlatego jeżeli zostaną wam z obiadu takie placuszki spakujcie je sobie do pracy na drugie śniadanie.




Na 9 placków:
2 średnie cukinie (ok 500-600 g)
5 łyżek łuskanego słonecznika
1 jajko L
2 łyżki mąki orkiszowej
1 duży ząbek czosnku
1 średnia cebula
1/2 łyżeczki ziół prowansalskich
listki z 1 gałązki tymianku
sól
pieprz

Sos czosnkowo-koperkowy:
100 g skyru
1 łyżeczka ketchupu
1 ząbek czosnku
1 łyżeczka świeżego siekanego koperku
sól
Pieprz




Cukinię obrać i zetrzeć na jarzynowej tarce o grubych oczkach. Cebulę i czosnek obrać i bardzo drobno posiekać. Dodać do cukini. Warzywa posolić 1 łyżeczką soli, wymieszać i odstawić na godzinę. W tym czasie przygotować sos. Skyr wymieszać z ketchupem, dodać przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku i koperek, doprawić solą i pieprzem. Odstawić sos do lodówki, aby "się przegryzł".
Po godzinie przełożyć warzywa do czystej ścierki kuchennej i bardzo dokładnie odcisnąć z soku.
Odciśnięte warzywa przełożyć do miski, dodać jajko, mąkę i słonecznik, doprawić przyprawami i dokładnie wymieszać. Piekarnik nagrzać do 180 st. C . Blachę z piekarnika wyłożyć papierem do pieczenia. Na papierze do pieczenia wyłożyć placuszki (mi z tej porcji wyszło 9-w sam raz na blachę 60x60 cm).
Piec przez 25 minut aż się placki zrumienią, a następnie przewrócić placki na drugą stronę i piec jeszcze przez 10 minut. Podawać gorące z sosem czosnkowo-koperkowym. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne