Sycący makaron z włoską nutą

 Uwielbiam dania doprawione na włoską nutę z parmezanem,mozzarellą, oregano i bazylią. 

Zapraszam na taki makaron ( oczywiście pełnoziarnisty,żeby było zdrowo)w wersji wegańskiej, bo zamiast piersi z kurczaka, którą zazwyczaj dodaję do tego typu dań, dodałam kotlety sojowe. 

Wyszło smacznie, bardzo sycąco i jak to u mnie zwykle bywa ekspresowo:)




Składniki na 4 porcje:

30 g kotletów sojowych 
150 g ciemnego makaronu
200 g czerwonej fasolki z puszki
400 g pomidorów krojonych z puszki
1 średnia cebula
1 mała marchewka
1/2 czerwonej papryki
1 kulka sera mozzarella light
1 łyżeczka tartego parmezanu
1 łyżeczka pasty pomidorowej
1/2 łyżeczki suszonego oregano
1/2 suszonej bazylii
Sól i pieprz
Olej lub oliwa w spray'u



Kotlety sojowe gotować w osolonej wodzie przez 5 minut. Następnie je odcedzić
 Patelnię popsikać olejem w spray'u. Marchew i cebulę, obrać i wraz z papryką pokroić. Przesmażyć na rozgrzanym oleju. Kotlety pokroić w drobną kostkę i dorzucić do patelni z warzywami. Na patelnię dodać również pomidory z puszki, oraz ok 2 szklanki wody, wsypać makaron i przyprawy. Dusić do momentu aż makaron będzie miękki i wchłonie cały płyn. Doprawić całość parmezanem, ziołami, pastą pomidorową, solą i pieprzem. Wymieszać z odcedzoną i przepłukaną na sitku fasolką. Na daniu ułożyć pokrojoną mozzarellę i przykryć jeszcze na chwilkę aż ser się rozpuści. Podawać gorące.
Smacznego!


2 komentarze:

  1. Przedstawione tu danie wygląda pysznie! A z tego co widzę po składnikach to na pewno moje smaki ;) Jednak pierwszy raz słyszałam o oleju w sprayu. Nawet w sklepie nie widziałam nigdy takiego cudeńka. Właściwie ten w sprayu jest lepszy, lub wygodniejszy? I wydaję mi się, że będę musiała go zamówić przez internet, bo nie wiem w jakim markecie można go dostać. Dzięki za ten przepis! Za jakiś czas postaram się z niego skorzystać, bo ten makaron wydaje się naprawdę pyszny. Trzeba próbować nowych rzeczy ;)

    OdpowiedzUsuń

Popularne