Dziesięciominutowy łatwy placek z jednego jajka na kwaśnej śmietanie

Często jest tak, że mamy ochotę na coś słodkiego a tu lodówka pustkami świeci, do sklepu nie chce się iść, bądź sklepy pozamykane. Proponuję ekspresowy w przygotowaniu placek, do którego użyłam raptem jednego jajka i kwaśnej śmietany (taka była w lodówce). Ciasto wyszło puszyste i wilgotne. z kwaskowymi owocami na wierzchu. Można użyć dowolnych owoców, ja użyłam porzeczek zasypywanych cukrem ze słoika, które przygotowałam latem. Wszystko posypałam mnóstwem chrupiącej kruszonki. Uwielbiam takie wyzwania i tworzenie potraw z tego co jest w domu, bez specjalnej wyprawy na zakupy, a poza tym poza czasem pieczenia, ciasto jest mega ekspresowe i jego przygotowanie zajmuje zaledwie 10 minut.



Na tortownicę o średnicy 24 cm:
2 i 1/2 szklanki mąki pszennej (poj250 ml)
1/2 szklanki oleju
1/2 szklanki mleka
1 szklanka kwaśnej śmietany (u mnie 12%)
1 jajko L
1 szklanka cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka cukru waniliowego

Na kruszonkę:
8 łyżek mąki pszennej
4 łyżki cukru
2 łyżki masła

Ponad to:
szklanka odcedzonej z syropu czarnej porzeczki
1 łyżeczka margaryny i 1 łyżka bułki tartej do posmarowania tortownicy


Piekarnik rozgrzać do 180 st C. Tortownicę Jajko zmiksować z cukrem, następnie dodać pozostałe składniki ciasta i ponownie zmiksować. Ciasto wylać do wysmarowanej margaryną i posypanej bułką tartą tortownicy.
Składniki na kruszonkę umieścić w misce i je razem zagnieść. Kruszonka powinna mieć konsystencję mokrego piasku.
Na ciasto wyłożyć odsączone na sitku porzeczki z syropu. Posypać obficie kruszonką. Piec 70-80 minut, do suchego patyczka. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne