Curry z kalafiora

Musze przyznać, że curry to jedna z ulubionych przeze mnie i moją rodzinę potraw. Robię ją na różne sposoby na bazie mleczka kokosowego lub jogurtu. Z dodatkiem pomidorów lub ananasa i kukurydzy, jednak zawsze obowiązkowy w sosie był kurczak. Tym razem postawiłam na wegetariańską wersję i zrobiłam curry z kalafiora. Jest to naprawdę świetna alternatywa dla kalafiora z bułką tartą, a braku mięsa w ogóle w potrawie nie zauważyłam. Pikantny sos na bazie jogurtu, słodkie pomidorki i przepyszny kalafior. Danie można podać z ugotowanym na sypko ryżem, ja podałam z kaszą bulgur, bo ją po prostu ubóstwiamy.


1 średniej wielkości kalafior (ok 600-700 g)
300 g pomidorków koktajlowych
400 g gęstego jogurtu naturalnego
200 g passaty pomidorowej
1 duża cebula
3 ząbki czosnku
1 łyżka zielonej pasty curry lub 2-3 łyżeczki curry w proszku
2 łyżeczki kurkumy
1/2 łyżeczki ziarenek kolendry
szczypta słodkiej czerwonej papryki
2 łyżki oleju rzepakowego
sól
pieprz
2 łyżki posiekanej kolendry 


Kalafior podzielić na małe różyczki. Cebulę i czosnek obrać i pokroić w kostkę. Na głębokiej patelni rozgrzać olej i podsmażyć na nim cebulę z czosnkiem. Następnie na patelnię wrzucić różyczki kalafiora i podlać wszystko 200 ml zimnej wody. Kolendrę utrzeć w moździerzu i razem z resztą przypraw dodać do kalafiora. Kiedy kalafior jest już al'dente dodać passatę pomidorową i pokrojone na połówki pomidorki. Dusić jeszcze ok 5/6 minut i dodać zahartowany wcześniej jogurt, wszystko dokładnie wymieszać. Danie podawać gorące posypane siekaną kolendrą. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne