Sałatka z kiszonych buraków

W kuchni nie może się nic marnować- tak mówiła moja babcia.Kolejny raz kisiłam buraki na zakwas do barszczu. O dobroczynnych wartościach zakwasu buraczanego pisałam już przy okazji przepisu na sam zakwas Tutaj link do przepis na  zakwas https://krylowakuchnia.blogspot.com/2017/12/zakwas-buraczany-na-barszcz.html 
Aby nie wyrzucać kiszonych buraków zrobiłam z nich sałatkę. Sałatka wyszła naprawdę pyszna-wyrazista w smaku. Czuć w niej wyraźnie czosnek z którym kisiły się buraki, a także ogórki kiszone z mojej spiżarni.  Kilka składników, parę minut i już mamy kolację, drugie śniadanie, lub poczęstunek dla gości.Myślę, że sałatka na zawsze już zagości w moim domu.




2 kiszone buraki w plasterkach

4 jajka
2 małe ogórki kiszone
biała część pora
1/2 kwaśnego jabłka
1 czubata łyżka majonezu
sól i pieprz






  • Buraczki,jabłko i ogórki pokroić w drobną kostkę. Pora umyć i oczyścić, pokroić w cieniutkie paseczki, dodać do buraków i ogórków. Jaja ugotować na twardo, ostudzić i pokroić w kosteczkę dodać do buraków, pora i ogórka. Do miski z warzywami i jajami dodać majonez, doprawić solą i pieprzem. Przed podaniem schłodzić. Smacznego!

2 komentarze:

  1. Uwielbiam kiszone buraki i nigdy ich nie wyrzucam. Często robię z nich ćwikłę lub dodaję do barszczu :)

    OdpowiedzUsuń

Popularne