Bitki wieprzowe w sosie z podgrzybków

Jesień lubię przede wszystkim ze względu na to, iż  w lasach i na straganach pojawia się mnóstwo grzybów- uwielbiam ich smak i aromat we wszystkich daniach. Zawsze muszę zamrozić choć kilka porcji, by zimą wyciągnąć i delektować się smakiem i aromatem leśnych grzybów. . Moim ulubionym jest właśnie sos grzybowy z dodatkiem śmietany. Danie, które dziś przygotowałam, to mocno pachnący lasem grzybowo-śmietanowy sos, a do tego mięciutkie bitki z łopatki. Do dania celowo użyłam tylko soli,pieprz i cebuli aby nie zabić smaku grzybów i mięsa. Właśnie bez dodatkowych przypraw- tak z mężem lubimy najbardziej. Danie doskonale komponuje się z ziemniakami i wszelkimi kaszami, ja podałam je z kaszą gryczaną i ogórkami kiszonym własnej roboty (oczywiście:)))




Na sos:
250 g podgrzybków
2 cebule
150 g śmietany 30 %
2 łyżki masła
sól, pieprz

Na bitki:
400 g łopatki wieprzowej
1 łyżka oleju rzepakowego
sól, pieprz


Natka pietruszki


Grzyby oczyścić i pokroić w plasterki. Cebulę obrać i pokroić w piórka. Masło rozgrzać i podsmażać na nim cebulę i grzyby, aż cebula zrobi się złota. Doprawić solą i pieprzem, zalać szklanką wody i dusić do miękkości grzybów, ewentualnie uzupełniając wodę. Kiedy grzyby już są gotowe dodać śmietankę i gotować aż sos zgęstnieje.

Mięso umyć, osuszyć i pokroić na plastry, porządnie rozbić. Posypać obficie solą i pieprzem. Obsmażać na patelni na rozgrzanym oleju z obu stron, aż mięso "złapie kolor". Usmażone mięso podlać 1/2 szklanki wody, i dusić pod przykryciem aż mięso zmięknie. Mięciutkie mięso przełożyć do sosu grzybowego, dodać natkę pietruszki. Podawać z ziemniakami, lub kaszą. Ja podałam z kaszą gryczaną i swojskimi ogórkami kiszonymi. Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne