Makaron razowy z indykiem, szpinakiem i suszonymi pomidorami-danie fit

 Zazwyczaj makaron ze szpinakiem robiłam z śmietanką 30% i białym makaronem. Tym razem pokusiłam się o zdrowszą wersję tego dania. Biały makaron zastąpiłam razowym, pierś z kurczaka piersią z indyka, a tłustą śmietankę lekkim śmietankowym serkiem. Dodatkowo danie wzbogaciłam suszonymi pomidorami. Wyszło pysznie, lekko i zdrowo, sos jest kremowy i śmietankowy i w niczym nie ustępuje temu z tłustej śmietanki. Danie tego rodzaju przygotowuje się ekspresowo, a zjedzą je ze smakiem zarówno dorośli jak i dzieci (przetestowane na mojej czterolatce:))


Na 3 porcje

120 g razowego makaronu
300 g piersi z indyka
220 g mrożonego szpinaku
100 g lekkiego śmietankowego serka białego
1 średnia cebula
1 duży ząbek czosnku
1 łyżeczka oleju z suszonych pomidorów
sól
pieprz


W dużym garnku nastawić wodę na makaron, wodę posolić i wrzucić do niej makaron. W czasie gdy makaron się gotuje obrać cebulę i pokroić w drobną kostkę. Pomidory również drobno pokroić. Filet z indyka umyć, osuszyć ręcznikiem papierowym i pokroić w 1 cm kostkę. Na patelni rozgrzać olej, wrzucić na patelnię pokrojony filet, cebulę oraz pomidory, posypać solą i pieprzem i smażyć aż mięso nabierze lekko złotego koloru, a cebula się zeszkli. Następnie na patelnię dodać szpinak i kiedy całkowicie się rozmrozi i połączy z mięsem dodać na patelnię serek śmietankowy. Na patelnię dodać również przeciśnięty ząbek czosnku, wszystko razem wymieszać, aż serek całkowicie się rozpuści. Ewentualnie doprawić sos. Kiedy makaron jest już ugotowany ( jak dla mnie najlepszy al'dente) odcedzamy go i mieszamy z sosem. Od razu podajemy. Smacznego!

2 komentarze:

Popularne