Makaron w lekkim sosie z pomidorami i oliwkami

Miałam dylemat, co tu zrobić na obiad, ale żeby spełniał takie oto warunki: smacznie, ekspresowo, nie tucząco i żeby smakowało komuś prócz mnie. No to padło na makaron, córcia lubi, mężuś lubi, a ja ubóstwiam:)
Zrobiłam lekki makaron we włoskim stylu w pysznym sosie z pomidorów i śmietankowego serka. Sos wyszedł lekki a zarazem kremowy. Charakteru daniu nadałam dodając zielone i czarne oliwki.  


300 g makaronu penne

400 g pomidorów krojonych z puszki
150 g serka śmietankowego
10 oliwek zielonych
10 oliwek czarnych
4 połówki suszonych pomidorów
1 łyżka oleju z suszonych pomidorów
1 łyżka siekanej natki pietruszki
1 cebula
1 ząbek czosnku
zioła prowansalskie
sól
pieprz


 Cebulę i czosnek obrać i pokroić. Suszone pomidory również drobno pokroić. Na patelni rozgrzać olej i podsmażać cebulę, czosnek i suszone pomidory, aż cebula się zeszkli. Następnie dodać pomidory z puszki i przyprawy i dusić przez ok.5-6 minut. W tym czasie wstawić wodę na makaron, makaron ugotować al'dente. Do pomidorów na patelni dodać serek i podgrzewać, aż się zagotuje. Do tak powstałego sosu dodać odcedzony, ale nie płukany makaron. Na patelnię dodać również pokrojone na połówki oliwki, wszystko razem wymieszać. Podawać posypane natką pietruszki. Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne