Pasztet z mięsa rosołowego z boczkiem

Często mamy problem co zrobić z mięsem z rosołu. A , że uwielbiamy wszelkiego rodzaju smarowidła i pasztety, to zrobiłam pasztet. Nie piekłam mojego pasztetu w foremce, a wsadziłam go do słoika- dzięki temu pasztet jest bardziej trwały i można go dłużej przechowywać. Do pasztetu oprócz drobiowego mięsa i warzyw dodałam również boczek wędzony, dzięki czemu nabrał wyrazistego smaku, nie jest suchy i łatwo się smaruje. Pasztet naprawdę jest smaczny i zajadają się nim nie tylko dorośli, ale i dzieci.
I serce rośnie, kiedy pytam mojej Hani:co na obiad, a moje dziecko odpowiada,że kanapeczka z twoim pasztecikiem😁
 Świeżutka pajda chleba z takim pasztetem, a do tego ogóreczek i kolacja gotowa.


Składniki na 7 słoików o pojemności 350 ml:
4 duże ćwiartki z kurczaka
400 g wędzonego boczku
3 marchewki
1 por
1/4 selera
1 pietruszka
1 cebula
1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
1/2 łyżeczki czosnku granulowanego
ziele angielskie
liść laurowy
2 gałązki świeżego rozmarynu
 1/2 l wywaru z mięsa i warzyw


Marchew, pietruszkę, seler i por umyć i obrać-włożyć do garnka. Cebulę opalić wrzucić do garnka. Do garnka włożyć również udka, ziele angielskie, liść laurowy i sól. Zalać zimną wodą i gotować do miękkości mięsa.
Mięso ostudzić oddzielić od kości i razem z boczkiem przemielić trzykrotnie na drobnych oczkach maszynki do mielenia mięsa. Przez maszynkę przepuścić również marchewki, por i cebulę.
Do zmielonego mięsa i warzyw dodać 1/2 litra wywaru z mięsa czosnek granulowany, gałkę muszkatołową , pokrojone drobniutko listki rozmarynu i pieprz. Wszystko bardzo dokładnie wymieszać. Masę pasztetową przełożyć do wyparzonych słoików, dokładnie ubić w słoiku i zakręcić czystą nakrętką.
NA dno garnka włożyć ściereczkę, na ścierce ułożyć słoiki z pasztetem, zalać je wodą do 3/4 wysokości słoika. Pasteryzować przez 2 dni po 60 minut. Taki pasztet można przechowywać w lodówce nawet pół roku. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne