Omlet ze szparagami i wędzonym łososiem



Sezon na szparagi właśnie się zaczyna. Ja szparagi wprosr ubóstwiam, szczególnie te zielone. Lubię też bardzo wędzonego łososia. Połączyłam dwa uwielbiane przeze mnie smakołyki i wyszedł pyszny, zdrowy i omlet. Polecam wam go szczególnie na śniadanie które musi być pelnowartosciowe. Bo omlet co prawda snażony, ale dostarcza nam wielu cennych składników: bogate w białko jaja, pełne witamin szparagi i łosoś zawierający kwasy omega. Pewnie jestem okropnym żarłokiem, ale pochłonęłam calutki sama:)

3 jajka 
5 dość grubych zielonych szparagów
50 g wędzonego łososia
1 łyżka masła
1 łyżeczka posiekanego szczypiorku
Sól i pieprz


Ze szparagów odciąć końce. Jajka roztrzepać w misce z solą i pieprzem. Na patelnię wlać trochę wody z solą i kiedy się zagotuje wrzucić na nią szparagi. Gotowac je ok 5 minut, tak aby pozostały lekko chrupiące.Szparagi zdjąć z patelni, zlac wodę i wytrzeć ręcznikiem papierowym patelnię. Następnie rozgrzać na niej masło i wlać jaja. Na jajka wyłożyć szparagi i porwanego na mniejsze kawałki łososia. Przykryć omlet pokrywką aby się ściął. Podawać gorący posypany szczypiorem. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne